Steliante – Enemy of the state

Enemy of the state

Cotnari vs. Carrefour, autohton vs. alogen

leave a comment »

Neconcludentul si incalcitul razboi dintre retaileri si producatorii din industria alimentara ne aduce o lupta inegala dintre un marunt producator de vinuri, Cotnari, si un retailer un pic cam gigantic si cam francez, Carrefour. Primul il acuza pe cel de-al doilea ca permite vanzarea de vinuri cu denumirea de Cotnari fara ca acestea sa fie produse de catre el in timp ce retailerul un pic cam gigantic zice ca denumirea respectiva nu e inregistrata de un producator anume si ca oricine poate sa puna o eticheta cu respectivul nume fara sa supere din punct de vedere comercial pe nimeni.

Atat de mult au inceput sa se urasca producatorii din industria alimentara cu retailerii cu care s-au aflat intr-un razboi permanent de aproape un an incat sa inceapa sa-i acuze de orice flesculet doar, doar or mai iesi din anonimat zgariind cocoasa gigantului?Atat de mult au inceput sa loveasca cu aroganta vestica gigantii din retail producatorii autohtoni incat isi pot permite sa se amestece in mici razboaie „cu denumire de origine controlata” lucru pe care nu ar indrazni sa-l faca de exemplu in Franta acolo unde un vin de Bordeaux e un vin de Bordeaux? Si-ar permite chiar si ditamai Carrefour-ul sa intre intr-un conflict fie el si doar mediatic cu producatorii de vinuri din regiunea Bordeaux sau orice alta regiune renumita pentru vinurile sale?

E dispus actionarul majoritar de la Cotnari sa suporte consecintele unui razboi comercial cu Carrefour care sa se deconteze intr-un conflict mocnit si cu ceilalti retaileri care de abia asteapta sa mai ia la scarmanat un alt producator autohton care si-a permis sa ridice vocea in pluton? E dispusa conducerea de la Carrefour in ciuda succesului sau de piata confirmat de vanzari sa inceapa o noua batalie pe alte fronturi cu producatorii autohtoni din industria alimentara care in vremuri de criza cu siguranta va beneficia de un sprijin politic mai accentuat?

Un marunt conflict cu o miza aparent neinsemnata si cu o serie de intrebari ale caror raspunsuri ne arunca intr-un derizoriu hilar.Totusi dincolo de aceste descrieri, vanzarile Cotnari, locurile de munca ale angajatilor de aici dar si imaginea Carrefour care nu pare sa invete nimic din precedentul germanilor de la Metro sunt lovite de o furtuna dintr-un pahar cu apa.

Anunțuri

Written by steliannegrea

Decembrie 18, 2008 la 1:30 am

Publicat în Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: