Steliante – Enemy of the state

Enemy of the state

Archive for August 2014

Reporter Virtual:”Negrea, singur împotriva tuturor. Război total cu ”avocații” lui Tolontan”

leave a comment »

http://www.reportervirtual.ro/2014/08/negrea-singur-impotriva-tuturor-razboi-total-cu-avocatii-lui-tolontan.html

Anunțuri

Written by steliannegrea

August 30, 2014 at 1:57 pm

Publicat în Uncategorized

Cronologia unei aliante contra naturii: Alianta pentru o Romanie Curata, Doru Buscu de la Catavencii, alti pitici din menajeria lui Vantu, panicarzi verzi, toti luptand murdar sa-l apere pe Tolontan care si-a finantat Gazeta Sporturilor cu banii firmei Securitatii lui Ceausescu reprezentata de Voiculescu Dan

leave a comment »

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/cronologia-unei-aliante-contra-naturii-alianta-pentru-o-romanie-curata-doru-buscu-de-la-catavencii-alti-pitici-din-menajeria-lui-vantu-panicarzi-verzi-toti-luptand-murdar-sa-l-apere-pe-tolontan-c-107803.html

Cand conteaza persoanele si nu principiile se nasc tot felul de aliante aparent contra naturii. De exemplu, organizatia cu nume pompos “Alianta pentru o Romanie Curata” condusa de Alina Mungiu Pippidi se alatura luptei murdare a lui Doru Buscu, redactorul sef de la Catavencii, alias Doruletz din menajeria lui Sorin Ovidiu Vantu, impreuna cu panicarzi verzi gen Mihai Gotiu, plus organizatii ce pretind ca apara libertatea de exprimare ca ActiveWatch. Tinta lor a tuturor este sa-l scoata basma curata pe jurnalistul Catalin Tolontan care a semnat imprumuturi de sute de mii de dolari de la firma Securitatii lui Ceausescu reprezentata in Romania de Voiculescu Dan, condamnat la 10 ani de inchisoare cu executare pentru spalare de bani in dosarul privatizarii frauduloase a ICA. Acelasi Catalin Tolontan care a semnat cu “Am luat la cunostinta” si “De acord” in subsolul a zeci de documente unde tronau semnaturile familiei Voiculescu si a interpusilor securisti ai acesteia.

In anchetele mele jurnalistice (http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/gazeta-sporturilor-ridicata-pe-banii-lui-ceausescu-catalin-tolontan-a-semnat-imprumuturi-de-sute-de-mii-de-dolari-de-la-firma-crescent-a-securitatii-reprezentanta-de-voiculescu-dan-107544.html) am prezentat documente adica dovezi concrete si totusi cei de mai sus n-au avut curiozitatea sa-l ia la intrebari pe Catalin Tolontan ci au preferat sa-mi sara mie in carca si sa ma acuze de toate unsuroseniile si caraghioslacurile pentru care chiar si Vadim Tudor s-ar fi rusinat. Seria dezvaluirilor despre cum s-a cladit imperiul media al lui Voiculescu Dan pe banii Securitatii n-a inceput cu Gazeta Sporturilor si nici nu se va incheia cu acest organ de presa sportiva. Astept de la toti cei de mai sus sa se solidarizeze si cu un alt apropiat al lui Voiculescu Dan, Mihai Gadea, despre ale carui inceputuri in afaceri am scris ieri (https://steliannegrea.wordpress.com/2014/08/28/ce-facea-gidea-emanuel-mihai-inainte-sa-ia-imprumutul-de-200-000-de-euro-de-la-voiculescu-dan-sotia-vindea-cosmetice-intr-un-apartament-de-94-mp-inchiriat-de-realizatorul-sintezei-zilei/)

Badaranul din corul de bocitoare al lui Catalin Tolontan a fost Doru Buscu, alias Doruletz din menajeria lui Sorin Ovidiu Vantu (http://www.gandul.info/stiri/stenograma-vi-sov-catre-doru-buscu-academia-catavencu-trebuie-sa-raspunda-intereselor-lui-sorin-ovidiu-vintu-punct-7490789), care si-a pus salopeta de mecanic de autobaza si-a inceput sa-mi care sudalmi ca asa-i in democratie te iei de ala care a prezentat documentele si nu de ala care trebuie sa dea socoteala pentru ce a semnat (http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/cat-de-imbucurator-este-sa-fii-balacarit-in-catavencii-de-doru-buscu-alias-doruletzu%E2%80%99-din-menajeria-lui-vantu-mircea-badea-nici-nu-stii-cat-de-mic-incepi-sa-fii-107587.html). In gazeta de comicarie pe care o detine in proportie de 50%, Catavencii, Doruletz a mai aprobat ulterior un alt articol slinos fara sa mai fie semnat (http://www.catavencii.ro/despre-ziaris%CC%A6ti-s%CC%A6i-prestatori/). Si cum putea sa incheie altfel Doruletz, decat cu un interviu cu insusi Catalin Tolontan in care evident e prezentat ca o victima si nu este intrebat despre imprumuturile de la Securitatea lui Ceausescu (http://www.catavencii.ro/ca%CC%86ta%CC%86lin-tolontan-e-deprimant-ca-pres%CC%A6edintele-sa%CC%86-lucreze-cu-interpreta%CC%86ri-de-colt%CC%A6ul-mesei/).

Un alt fost angajat de-al lui Sorin Ovidiu Vantu, care si-a tras intre timp o organzatie care apara libertatea de exprimare, Activewatch sare si ea in apararea lui Catalin Tolontan, evident victimizandu-l si fara sa-l intrebe ce-i cu documentele pe care le-a semnat. (http://activewatch.ro/ro/freeex/reactie-rapida/solidaritate-cu-jurnalistul-catalin-tolontan/) Intr-un mod surprinzator, Activewatch vorbeste ca jurnalistul Catalin Tolontan ar fi “in aceasta perioada tinta unor atacuri politice si mediatice meschine, suspecte de interese partizane si de rea-credinta”. I-am rugat in mod respectuos sa-mi spuna daca anchetele mele jurnalistice fac parte din acest atacuri. Inca astept raspunsul lor si in functie de acesta ma gandesc daca sa le inapoiez sau nu diploma pe care mi-au dat-o in 2011 pentru faptul ca am dezvaluit practicile de santaj de presa din trustul media al lui Voiculescu Dan.

Au urmat Alianta pentru o Romanie Curata, care a gazduit pe site-ul http://www.romaniacurata.ro puncte de vedere evident partizane ale lui Catalin Tolontan in razboiul acestuia cu presedintele Romaniei cand acesta din urma a vorbit despre “lichele” din presa in urma dezvaluirilor mele. Nu apreciez astfel de etichete si nici nu reusesc sa-mi dau seama de ce s-a simtit Catalin Tolontan dator sa-i raspunda presedintelui cu “De ce ma faceti lichea domnule presedinte”, cand acesta nu i-a pronuntat numele. Ca sa va fie si mai clar tuturor: daca aveti dovezi ca exista vreo legatura cauzala intre anchetele mele si declaratiile presedintelui va rog sa le faceti publice altfel operati cu insinuari slinoase a la Mircea Badea.

Odata facute publice anchetele mele oricine de la B1 Tv, Realitatea Tv si pana la Antena 3, Romania Tv, TVR si Radio Trinitas le putea prelua. Eu nu fac politica editoriala a nimanui si nici nu impun nimanui sa-mi preia anchetele. Pe acelasi site, http://www.romaniacurata.ro sunt gazduite cu generozitate toate anchetele despre afacerile facute de Elena Udrea pe cand conducea Ministerul Dezvoltarii, semn ca acolo exista o aplecare speciala pe acest subiect. Nu ma intereseaza, nu sunt consilierul politic al nimanui si nici nu ma pasioneaza meciurile politice ale celor care se afla in spatele acestui site. CIneva mi-a atras atentia ca prin 2010, DNA acuza ca acelasi Catalin Tolontan a prezentat pe http://www.tolo.ro o serie de stenograme inventante/false intr-unul din dosarele ce o privea pe Elena Udrea (http://www.ziare.com/monica-iacob-ridzi/stiri-monica-iacob-ridzi/dna-dialogul-intre-anchetatori-si-cei-cercetati-in-dosarul-ridzi-fictiv-994197).

Tot din categoria celor care au arestat binele de la http://www.romaniacurata.ro intra si panicardul verde, Mihai Gotiu, care s-a simtit si el dator sa mearga cu valul si sa scrie doua strofe in apararea lui Catalin Tolontan (http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/cui-ii-e-frica-de-catalin-tolontan-107784.html). N-are rost sa-l cititi ca n-o sa descoperiti intrebari legate de imprumuturile semnate de Catalin Tolontan din banii Securitatii lui Ceausescu pentru ca dupa cum am mai scris pe http://www.voxpublica.net Mihai Gotiu nu-i un jurnalist ci un activist, un panicard verde care v-a speriat rau in filmele de groaza cu cianura si gazele de sist.

Ca o paranteza, care are totusi legatura cu subiectul, Societatea Academica Romana (ONG-ul care dezvolta http://www.romaniacurata.ro) ActiveWatch si Centrul pentru Jurnalism Independent (un prieten al aceluiasi site) au lansat recent initiativa Coalitia pentru o Presa Curata unde Catalin Tolontan e adviser si care solicita mass-mediei romanesti publicarea unor date publice urmand ca sa primeasca o patalama de buna purtare. In aceste conditii, i-am intrebat daca documentele despre imprumuturile semnate de Catalin Tolontan nu intra cumva in conflict de interese cu aceasta initiativa laudabila, insa de doua saptamani n-am primit un raspuns. Inca il astept.

Mai departe s-au mai simtit datori sa-l apere pe Catalin Tolontan dar nici o secunda sa-l intrebe ce-i cu imprumuturile sau de ce a semnat in permanenta acte alaturi de toata familia lui Voiculescu Dan si interpusii lor securisti urmatorii: Cristian Teodorescu, subalternul lui Doruletz de la Catavencii (http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/cum-e-sa-faci-pe-jurnalistul-de-investigatie-jignit-107590.html ) , Costi Rogozanu (http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/presa-tolontan-crescent-basescu-etc-107607.html) iar pe Facebook au mai avut postari sau reactii virulente altii de pe la Catavencii sau din fosta menajerie a lui Vantu: Patrick Andre de Hillerin si Florin Iaru.

Acestia este corul de bocitoare de pana acum al lui Catalin Tolontan insa nu cred ca-i variant finala. Nutrebuie sa ai background de jurnalist ci doar bun simt cetatenesc sa pui intrebarile necesare lui Catalin Tolontan si nu sa te indrepti cu manie proletara impotriva celei care a facut publice o serie de documente.

Written by steliannegrea

August 29, 2014 at 10:11 am

Publicat în Uncategorized

Ce facea Gidea Emanuel-Mihai inainte sa ia imprumutul de 200.000 de Euro de la Voiculescu Dan: Sotia vindea cosmetice intr-un apartament de 94 mp inchiriat de realizatorul „Sintezei Zilei” cu 3 Dolari/luna de la Biserica Adventista de Ziua a Saptea. Gidea Emanuel-Mihai si-a introdus recent in insolventa singurul SRL din cauza datoriilor catre stat ce echivalau cu salariul sau pe o luna

with 6 comments

UPDATE: Ancheta a fost preluata pe http://www.reportervirtual.ro

http://www.reportervirtual.ro/2014/08/gadea-un-nou-tun-marca-voiculescu-casa-cu-3-dolari-pe-luna-pentru-firma-sotiei.html

 

Prima afacere a familiei realizatorului emisiunii „Sinteza Zilei”, Mihai Gadea, a pornit pe 15.04.2004 intr-un spatiu de 94 de metri inchiriat chiar de catre acesta cu 5 Euro/luna de la Uniunea de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea. Sotia sa s-a ocupat pe persoana fizica de vanzarea produse cosmetice ale companiei Forever Living Products Romania SRL. La trei luni de la demararea acestei afaceri, Gidea Mihai Emanuel infiinteaza ca asociat unic firma M.G.Media Production SRL, o companie, care a raportat cifre de afaceri marunte catre stat si in general pierderi, si care este in acest moment in insolventa din cauza unor datorii neplatite catre bugetul de stat, care sunt echivalente cu salariul pe o luna al realizatorului tv.

Conform declaratiei de avere a patronului trustului Intact din care face parte si Antena 3 condusa si manageriata editorial de Mihai Gidea, Voiculescu Dan, care isi ispaseste o condamnare de 10 ani de inchisoare cu executare pentru spalare de bani in dosarul privatizarii frauduloase a fostului Institut de Cercetari Alimentare (ICA), a imprumutat in anul 2010 familiei Gidea suma de 780.000 lei (aproximativ 200.000 euro).

Mihai Gadea inchiriaza 94 mp de la Biserica Adventista pentru afacerea sotiei

In 2004 sotia lui lui Mihai Gadea, Gidea Agatha-Kundry punea bazele unei mici afaceri cu vanzari de produse cosmetice prin sistemul MLM (Multi Level Marketing) al firmei Forever Living Products Romania SRL. Sediul acestei afaceri a fost pentru cinci ani de zile un apartament de 3 camere de 94 de metri patrati situat in Bucuresti, pe strada Breaza in zona Vitan Mall, si care se afla in proprietatea Uniunii de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea. Conform contractului de inchiriere nr. 268 din data de 11.06.2001(vezi documentul in facsimil), Uniunea de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea inchiriaza apartamentul de 3 camere ,din strada Breaza, chiriasului Gidea Mihai Emanuel pentru suma de 100.000 lei vechi/luna echivalentul a 3 Dolari/luna (la un curs mediu de 29.000 lei/dolar in 2001). In contractul respectiv de inchiriere, Gidea Mihai-Emanuel nu isi facuse inca mutatia in Bucuresti, avand domiciliul in municipiul Campina, strada Carol I nr. 64.

O chirie medie pentru un apartamente de 3 camere in zona Vitan Mall din Bucuresti variaza astazi intre 400-600 Euro/ 3 camere, ceea ce face ca suma pentru care a primit respectivul apartament Mihai Gidea sa fie extrem de mica echivaland mai degraba cu o subventie primita de la Uniunea de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea.

Conform unei declaratii a Uniunii de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea din data de 19.04.2004 (vezi documentul in facsimil) aceasta isi dadea acordul ca, in apartamentul inchiriat lui Mihai Gidea, sotia acestuia Gidea Agatha-Kundri sa-si desfasoare activitatea ca persoana fizica autorizata in perioada 11.06.2001-10.06.2006.

Conform contractului, chiriasul era obligat sa plateasca lunar chiria stabiita, sa intretina locuinta in buna stare, sa faca reparatiile necesare, sa nu efectueze modificari de natura a schimba destinatia incaperilor si sa nu schimbe destinatia locuintei, aceasta fiind numai pentru locuit. Conform adresei inaintate de Gidea Agatha Kundri catre asociatia de locatari (vezi documentul in facsimil) aceasta solicita acordul respectivei asociatii „pentru desfasurarea activitatii mele ca persoana fizica autorizata al SC Forever Living Producs Romania. Activitatea mea domestica consta in pregatirea documentatiei si in contacte telefonice pentru desfasurarea activitatii de teren: consultanta, marketing si promovare de produse naturale terapeutice. Precizez ca activitatea mea din incinta locuintei nu presupune contacte publice”.

Desi contractul incheiat intre Uniunea de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea si Gidea Mihai prevedea ca apartamentul de 3 camere era destinat exclusiv pentru suprafete cu destinatie de locuinta, sotiei acestuia i-a fost ingaduit sa-si desfasoare si activitati comerciale.

Sotia lui Mihai Gadea nu a facut publice catre ANAF cifre privind vanzarile de cosmetice pe care le-a facut din respectivul apartament.

Conform datelor disponibile pe internet sistemul de vanzari al companiei Forever Living Products presupune ca pentru vanzarea diferitelor produse ale acestei companii – geluri de dus, sapunuri, etc – cel care doreste sa intre in acest sistem este nevoit sa plateasca o suma de bani unui superior pentru a putea sa aiba dreptul sa vanda astfel de produse. Conform datelor de la Registrul Comertului Forever Living Products Romania SRL a avut in 2013 o cifra de afaceri de 47 miloane lei si un profit de aproape 500.000 lei. In lumea specialistilor in vanzari, sistemele MLM sunt echivalate cu niste scheme piramodale prin care „o persoana recrutata plateste o taxa de inregistrare in scopul de a primi pe viitor bani sau ale avantaje care deriva din taxa de inregistrare a altor persoane recrutate pe parcurs, si nu din vanzarea produselor catre consumatori”.

Conform paginii de internet http://www.adventist.ro „crestinii adventisti de ziua a saptea din Romania, fara deosebire de nationalitate, limba sau cultura se inchina si slujesc in 1.121 de biserici reunite in sase organizatii administrativ teritoriale, numite conferinte, care la randul lor formeaza unitatile constitutive ale Uniunii de Conferinte a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea din Romania”.

Gidea Agatha-Kundri a mai fost asociata din 2007 cu Laurentiu Butuc in firma Dust Free System SRL, companie radiata in prezent si care a raportat cifre de afaceri nesemnificative catre Fisc.

Mihai Gadea asociat intr-un singur SRL cu datorii la stat

Numele realizatorului emisiunii „Sinteza Zilei” apare oficial ca asociat intr-o singura firma M.G. Media Production SRL infiintata pe 06.09.2004 la cateva luni dupa ce sotia sa isi incepuse afacerile cu cosmetice in apartamentul cu trei camere inchiriat pe o suma extrem de mica de la Uniunea de Conferinte a Bisericii Crestine Adventiste de Ziua a Saptea.

Conform actului constitutiv al M.G. Media Production SRL (vezi documentul in facsimil) obiectul principal de activitate era activitati de radio si televiziune. Compania era detinuta 100% de Gidea Emanuel-Mihai si fusese infiintata cu un capital social minim de 200 de lei.

M.G.Media Production isi avea sediu social intr-o garsoniera de 27,69 metri patrati, in care domicilia Gidea Emanue-Mihai , pe care acesta o cumparase de la bunica sa (vezi in facsimil contractul de vanzare-cumparare) in octombrie 2000 cu suma de 100 de milioane de lei vechi (aproximativ 44.000 de dolari, moneda Euro a intrat in circulatie in 2002).

La fel ca si sotia sa, Gidea Emanuel-Mihai le le solicita si primeste acceptul vecinilor respectivei garsoniere sa isi desfasoare acolo activitatea firmei (vezi documentul in facsimil):” Subsemnatul Gidea Emanuel Mihai domiciliat in (….) va rog sa binevoiti a-mi da acordul pentru desfasurarea activitatii societatii mele, M.G.Media Productioniones SRL (n.r. o eroare aparuta chiar in actul oficial semnat de vecinii realizatorului tv). Activitatea mea domestica consta in pregatirea emisiunilor si contactelor telefonice in vederea desfasurarii activitatii de consultanta si productie. Precizez ca activitatea mea in incinta locuintei nu presupune contactele publice”.

Avand in vedere cutuma din trustul Intact, este foarte posibil ca sumele rulate prin M.G.Media Production SRL sa constituie o parte din sau poate chiar integral veniturile pe care Gidea Emanuel-Mihai le primea initial pentru emisiunile pe care le realiza la vremea respectiva.

Voiculescu Dan a imprumutat familia Gidea cu 200.000 Euro

Cele doua afaceri ale familiei Gidea – a sotiei si a realizatorului tv – au fost inchise inainte ca in declaratia de avere a fostului senator al Partidului Consernvator, Voiculescu Dan, sa apara imprumutul de 780.000 de lei (circa 200.000 de euro) acordat lui Gidea Emanuel-Mihai si Gidea Agatha-Kundry conform declaratiei sale de avere din data de 04.11.2010. (vezi declaratia de avere in facsimil).In ultima declaratie de avere a lui Voiculescu Dan, familia Gidea mai figureaza cu o datorie de 695.000 lei catre Voiculescu Dan semn ca fie si-a platit diferenta de 85.000 de lei, fie a fost convertita in altfel de servicii catre acesta.

Realizatorul tv nu a facut niciodata declaratii publice legate de acest imprumut luat de familia sa.
Conform datelor de la Ministerul Finantelor Publice, M.G.Media Production a avut cifra de afaceri de 65.000 lei in primul an de functionare si un maxim de 175.000 lei in 2005 iar profiturile aferente acestor doi ani s-au ridicat la 45.000 respectiv 140.000 de lei. Compania a avut un maxim de doi angajati iar din 2009 incoace a avut cifre de afaceri zero si chiar daca in 2010 Gidea Emanuel-Mihai a decis suspendarea activitatii societatii, aceasta a inceput sa raporteze pierderi constante catre Fisc.

SRL-ul lui Gidea Emanuel-Mihai bagat in insolventa din cauza datoriilor catre stat

Gidea Emanuel-Mihai a decis in 2010 sa suspende activitatea SRL-ului sau dupa care in 2013 decide sa o reia pentru ca recent sa hotarasca sa isi introduca firma in insolventa din cauza datoriilor catre stat.
Conform datelor ANAF (a carei pagina de internet se afla in aceste zile in lucrari de mentenanta), M.G. Media Production inregistra datorii catre bugetul de stat la data de 31.12.2012 de 74.476 lei, motiv pentru care a fost inceputa procedura executarii silite. Catre bugetul asigurarilor sociale firma avea , la aceeasi data, o datorie de 3.389 lei. Conform http://www.reportervirtual.ro, veniturile lunare ale lui Gidea Emanuel-Mihai s-ar ridica la 15.000 Euro/luna, o suma putin sub totalul datoriilor catre stat ale fostei sale firme pe care a decis sa o radieze anul trecut in urma deschiderii procedurii insolventei. SRL-ul realizatorului TV intrase in insolventa tocmai din cauza datoriilor pe care le acumulase catre Administratia Financiara a Sectorului 6.

„S-a facut referatul cauzei de catre grefierul de sedinta, dupa care Creditorul Administratia Finantelor Publice sector 6 prin consilier juridic arata ca a formulat cerere de repunere in termenul de depunere a creantei. Invedereaza instantei ca a fost inscris in tabel. Instanta constata ca cererea de repunere in termen este ramasa fara obiect, constatand ca declaratia de creanta a creditorului AFP sector 6 a fost verificata si inscrisa in tabelul obligatiilor debitoarei. Administratorul judiciar depune raport de activitate. Arata ca nu sunt incidente dispozitiile prevazute la art.2. Solicita intrarea in faliment. Instanta retine cauza spre solutionare”, se arata in buletinul insolventei”, se arata in buletinul insolventei nr. 6241/2014.

“Dezbaterile pe fond au avut loc la data de 28.05.2014 si au fost consemnate in incheierea de sedinta de la acea data ce face parte integranta din prezenta hotarare, cand Tribunalul avand nevoie de timp pentru a delibera a amanat pronuntarea la data de 04.06.2014 cand a pronuntat prezenta hotarare.
Tribunalul, Prin cererea, legal timbrata, inregistrata pe rolul acestei instante sub nr. 13299/3/2013 debitorul SC MG MEDIA PRODUCTIONS SRL a solicitat, in baza Legii 85/2006, deschiderea procedurii generale a insolventei. Destinat exclusiv beneficiarilor publicatiei Buletinul Procedurilor de Insolventa pe baza de abonament sau furnizare punctuala in conformitate cu prevederile HG nr. 460/2005, modificata si completata prin HG nr. 1881/2006 si prevederile HG nr. 124/2007. In drept, a invocat dispozitiile Legii 85/2006. Prin incheierea din 17.04.2013 Tribunalul Bucuresti-sectia a VII-a Comerciala, prin judecatorul sindic, a admis cererea debitorului; in temeiul art. 32 alin. 1 din Legea nr. 85/2006 a deschis procedura generala a insolventei impotriva acestuia; a desemnat administrator judiciar cu atributiile prevazute de art. 20 din lege. Prin sentinta civila nr. 9257/06.11.2013 judecatorul sindic a dispus intrarea debitorului in faliment prin procedura generala conform dispozitii”, se arata in buletinul insolventei nr. 12555 din 02.07.2014.

Conform datelor Kantar Media SRL, firma care masoara audientele televiziunilor, emisiunea „Sinteza Zilei” moderata de Gidea Emanuel-Mihai ramane cel mai urmarit talk-show politic din Romania, avand in iunie 2014 un rating mediu in zona urbana de 5,1%, ceea ce corespunde unui numar de 523.000 de persoane.

Asa cum am aratat in anchetele anterioare legate de modul cum s-a construit imperiul media al lui Voiculescu Dan – Antena 1, Radio Romantic, Jurnalul National, Gazeta Sporturilor – pe banii firmei Securitatii lui Nicolae Ceausescu, reprezentanta in Romania chiar de Voiculescu Dan, rolul lui Gidea Emanuel in acest imperiu media creste exponential incepand cu anul 2010, de cand dateaza si imprumutul pe care l-a luat de la mogulul media care se afla astazi in spatele gratiilor pentru spalare de bani. Cea mai importanta parte a acestui imperiu media a fost cladita fie cu banii Securitatii lui Ceausescu, fie prin contracte de inchiriere incheiate la preturi extrem de mici cu diferite companii de stat, fie prin acordarea unor inlesniri la plata unor datorii catre buget, fie prin acordarea de publicitate de stat etc

In mass-media au existat numeroase voci care au pus la indoiala independenta editoriala si obiectivitatea lui Gidea Emanuel-Mihai ca director general al Antena 3 dar si ca realizator al emisiunii „Sinteza Zilei” in raport cu interesele economice si politice ale lui Voiculescu Dan pe numele caruia procurorii DNA au mai deschis doua dosare penale de santaj de presa. De altfel, insusi Gidea Emanuel-Mihai a fost citat la DNA pentru a se prezenta ca martor intr-unul dintre cele doua dosare de santaj.

Written by steliannegrea

August 28, 2014 at 7:52 pm

Publicat în Uncategorized

Antenele au platit , timp de 8 ani, unei companii de stat falimentare o chirie lunara pentru cinematograful “Excelsior”, ce echivaleaza cu 30 de secunde de publicitate. Aici sunt filmate “Acces Direct” si “Sinteza Zilei”

with 9 comments

UPDATE: Dupa emisiunea „Buna Seara Romania” din data de 26.08.2014 moderata de Madalina Puscalau unde am prezentat acest subiect, acesta a mai fost preluat si in fluxurile de stiri ale Realitatea Tv si de Reporter Virtual si Hotnews.

http://www.reportervirtual.ro/2014/08/gadea-si-sinteza-zilei-afacere-cu-prejudiciu-imens-pentru-stat-chirie-cat-un-apartament-pentru-un-teatru.html

http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-17981323-cinematograful-excelsior-spatiul-unde-filmeaza-acces-direct-sinteza-zilei-fost-inchiriat-antenelor-catre-companie-stat-pentru-suma-lunara-echivalenta-30-secunde-publicitate.htm

 

Antena 1 SA, companie detinuta acum de cele doua fiice ale lui Voiculescu Dan, condamnat la 10 ani de inchisoare cu executare pentru spalare de bani, a platit timp de 8 ani ani o chirie lunara de doar 650 de dolari catre Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor “Romaniafilm” – Filiala de Exploatare a Filmelor Bucuresti pentru cinematograful Excelsior, unde sunt filmate emisiunile “Acces Direct” cu Simona Gherghe si “Sinteza Zilei” cu Mihai Gadea.

Contract de inchiriere semnat fara licitatie

Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor “Romaniafilm” – Filiala de Exploatare a Filmelor Bucuresti si Antena 1 SA incheie pe 15.10.2002, fara sa fi fost organizata o licitatie, contractul de inchiriere nr. 139 al carui obiect de activitate era folosirea temporara , de catre televiziunea detinuta oficial in acte de Voiculescu Dan, “a cinematografului Excelsior si spatiile anexe, situate in Bucuresti, b-dul Ion Mihalache nr. 174, sector 1”. Contractul fusese semnat pe 3 ani de zile iar conform articolului IV “locatarul (n.r. Antena 1) va plati locatorului (n.r. RADEF) o chirie cu echivalentul in lei a 650 USD/luna, stabilita la cursul oficial al BNR din ziua emiterii facturii proforma, suma la care se adauga TVA”.
Conform aceluiasi contract, “pentru primele 3 luni in perioada amenajarii (15.10.2002-15.01.2003) chiria va fi de 50%, respective echivalentul in lei a 325 USD/luna”. Printre alte clauze Antena 1 se obliga sa realizeze unele reparatii la cinematograful Excelsior fara sa fie specificate care sunt acestea si cuantumul valoric, sa plateasca utilitatile, sa obtina avizele necesare precum si autorizatiile pentru amenajare si functionare, sa preia cei 4 angajati ai cinematografului si sa-i angajeze cu carte de munca pentru o perioada de minim 6 luni de la semnarea contractului etc

Contractul fusese semnat din partea RADEF de directorul Ion Moraru iar din partea Antena 1 SA de catre Sabin Cutas, fost senator al Partidului Conservator in perioada 2004-2008 si fost eurodeputat din partea Aliantei PSD+PC in perioada 2009-2014, fiind reales pentru un nou mandat la ultimele alegeri europarlamentare. Pe pagina sa de internet http://www.sabincutas.ro/ se mai afla inca o trimitere catre blogul lui Voiculescu Dan desi acesta a fost condamnat la 10 ani de inchisoare cu executare pentru spalare de bani in dosarul ICA.

La expirarea celor trei ani ai contractului initial, RADEF si Antena 1 semneaza un nou contract pe cinci ani, singura modificare de substanta fiind schimbarea cuantumului chiriei din 650 de USD/luna in 650 Euro/luna. Singurul bonus in plus fata de vechiul contract, era faptul ca “Antena 1 va deveni partener media al RADEF “Romaniafilm” in situatia organizarii unor evenimente specifice (premiere cinematografice etc) prin intermediul postului de televiziune Antena 1, prin acordul partilor”. Noul contract a fost semnat din partea RADEF de catre directorul general, Mihail Tintea, iar din partea Antena 1 SA de catre directorul general, Camelia Voiculescu, una din cele doua fiice ale lui Voiculescu Dan. In 2006 se incheie un nou act aditional intre cele doua parti, singura modificare survenind in privinta faptului ca locatarul devine Intact Production SA, o alta firma din grupul media al lui Voiculescu Dan.

In contractele, la care am facut referire mai sus, nu este specificata suprafata totala a cinema Excelsior unde doar sala are o suprafata de 1790 de metri patrati, fara sa punem la socoteala si toate anexele.

O chirie lunara de doar 30 de secunde de publicitate

Conform specialistilor din piata de publicitate, pe care i-am consultat, pretul de vanzare al unui punct de audienta (CPP) variaza intre 100-150 de euro iar emisiunea de tip tabloid “Acces Direct” moderata de Simona Gherghe are un rating lunar de circa 8-9 puncte conform datelor Kantar Media, firma care masoara audientele televiziunilor. Adica un minut de publicitate la emisiunea “Acces Direct” filmata in cinema Excelsior atinge un prag minim de circa 800-1350 Euro/minut.

In aceeasi locatie este realizata si emisiunea “Sinteza ZIlei” moderata de Mihai Gadea care are un rating lunar de circa 4-5 puncte, conform datelor Kantar Media. Un minut de publicitate la emisiunea lui Mihai Gadea filmata, la randul ei, in studioul Antenei 3 din cinema Excelsior atinge un prag minim de circa 600–750 Euro/minut.

Tarifele de publicitate ale televiziunilor nu sunt publice.

Conform unor calcule minime cu numai 30 de secunde de publicitate vanduta in cadrul oricareia din cele doua emisiuni tv – “Acces Direct” sau “Sinteza Zilei” – Antena 1 este in masura sa-si plateasca chiria catre RADEF, o companie de stat detinuta de Ministerul Culturii. Conform reglementarilor CNA, televiziunile pot difuza in cadrul unei ore de emisie maxim 8 minute de publicitate.

RADEF a fost implicata de-a lungul anilor intr-o serie de scandaluri publice, cele mai multe legate de modul in care active ale acestei regii de stat au fost inchiriate la preturi modice sau au fost lasate in paragina pentru ca ulterior sa poata fi preluate pe sume derizorii.

Datele financiare raportate de RAEF catre Fisc, au fost in permanenta scadere in ultimii ani. In 2003, de exemplu, anul urmator incheierii primului contract de inchiriere cu Antena 1 pentru cinema Excelsior, RAEF a raportat o cifra de afaceri de 16 milioane lei si o pierdere de 13 milioane de lei. In 2013, RAEF a raportat o cifra de afaceri de 7,3 milioane lei si o pierdere de 3,6 milioane lei. Numarul angajatilor a scazut de la 1.283 in 2001 la circa 200 anul trecut. RAEF, aflata inca in proprietatea statului roman, avea pe 30.06.2014 datorii catre bugetul de stat de 1,4 milioane de lei si datorii totale de 10,2 milioane de lei.

Written by steliannegrea

August 26, 2014 at 6:36 pm

Publicat în Uncategorized

Ce ai si ce n-ai voie sa scrii ca jurnalist conform Activewatch. Cum a tacut ani de zile pe abuzurile mediatice ale Antena 3 dar se otaraste pe cazul Tolontan

leave a comment »

Written by steliannegrea

August 26, 2014 at 10:29 am

Publicat în Uncategorized

EVZ: „Falsa societate civilă: ActiveWatch reacționează la o amenințare care NU există”

leave a comment »

http://www.evz.ro/falsa-societate-civila-activewatch-reactioneaza-la-o-amenintare-care-nu-exista.html. P.S. Asa ca un disclaimer pentru cei din Biserica largita a Adoratorilor lui Voiculescu Dan, despartirea mea de EVZ din urma cu aproape doi ani a fost neplacuta si mi-a lasat un gust amar insa reactia lor la solidarizarea ActiveWatch cu Catalin Tolontan mi se pare corecta. Pentru a doua oara SOMEZ ActiveWatch Romania sa precizeze daca dezvaluirile mele legate de modul cum s-au finantat institutiile media din trustul lui Voiculescu Dan – Antena 1, Radio Romantic, Gazeta Spoturilor, Jurnalul National etc – din banii firmei Securitatii lui Ceausescu intra in categoria a ceea ce aceasta asociatie considera ca ar fi „atacuri politice și mediatice meschine, suspecte de interese partizane și de rea-credință” la adresa jurnalistului Catalin Tolontan, care semna imprumuturi de sute de mii de dolari pentru relansarea Gazetei Sporturilor din banii fostei Securitati a lui Ceausescu, reprezentanta in Romania de Voiculescu Dan condamnat in urma cu nici doua saptamani la 10 ani de inchisoare cu executare pentru spalare de bani

Written by steliannegrea

August 25, 2014 at 9:33 pm

Publicat în Uncategorized

CNA continua sa fie scut de aparare pentru Antena 3. Alianta pentru o Presa Curata tace malc in cazul Tolontan. Hai sa dam mana cu mana, sa ingropam toata presa romana!

leave a comment »

UPDATE: ActiveWatch Romania se solidarizeaza cu Catalin Tolontan. E treaba, lor insa sustine ca acelasi jurnalist ar fi tinta unor “atacuri politice si mediatice meschine, suspecte de interese partizane si de rea-credinta”. Ca unul care am dezvaluit ca imperiul media al lui Voiculescu Dan – Antena 1, Radio Romantic, Gazeta Sporturilor – s-a cladit pe banii firmei fostei Securitati a lui Nicolae Ceausescu reprezentanta in Romania de Voiculescu Dan SOMEZ public ActiveWatch Romania sa precizeze daca incadreaza si dezvaluirile mele la ceea ce ei considera a fi “atacuri mediatice meschine, suspecte de interese partizane si de rea-credinta”. Cum e posibil ca ActiveWatch in loc sa il someze pe Catalin Tolontan sa dea explicatii pentru imprumuturile de sute de mii de euro, pe care le-a semnat pentru a-si dezvolta Gazeta Sporturilor cu banii Securitatii lui Ceausescu, sa aleaga sa ii ia apararea? Astfel considera ActiveWatch ca lupta pentru o Coalitie pentru o Presa Curata, initiativa din care face parte?

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/cna-continua-sa-fie-scut-de-aparare-pentru-antena-3-alianta-pentru-o-presa-curata-tace-malc-in-cazul-tolontan-hai-sa-dam-mana-cu-mana-sa-ingropam-toata-presa-romana-107745.html

Written by steliannegrea

August 25, 2014 at 10:44 am

Publicat în Uncategorized