Steliante – Enemy of the state

Enemy of the state

Catalin Tolontan, ai semnat pentru imprumuturi din banii Securitatii lui Ceausescu? Daca da, de ce ne servesti un platouas cu friganele victimizante? Si de ce imi vin atacuri din toate partile, mai putin raspunsuri de la Tolontan?

leave a comment »

Nu e treaba mea de ce Catalin Tolontan se simte “lichea” dupa declaratiile de aseara ale presedintelui Romaniei pentru ca nu i-am auzit pronuntat numele in clar. Nu apreciez astfel de etichetari cum nu apreciez nici faptul ca ,de cand am facut publica ancheta despre modul in care Catalin Tolontan semna in numele firmei, care edita Gazeta Sporturilor, imprumuturi de sute de mii de dolari de la firma Crescent Commercial &Maritime (Cyprus) Ltd reprezentanta in Romania de Voiculescu Dan, condamnat la 10 ani de inchisoare cu executare pentru spalare de bani in dosarul ICA, Catalin Tolontan a ales sa bage capulin nisip. In schimb, amici sau cunoscuti de-ai sai, au inceput sa ma atace din toate partile: Doru Buscu, redactorul sef-de la Catavencii si subordonatul sau Cristian Teodorescu, precum si Costi Rogozanu, seful de la voxpublica.net.
In cadrul aceleiasi emisiuni de la B1 TV presedintele Romaniei a facut mai multe referiri la subsemnatul cu privire la documentele pe care le-am facut publice legate de modul in care imperiul media al lui Voiculescu Dan a fost cladit pe banii Securitatii lui Ceausescu. Remarcile presedintelui Romaniei ma onoreaza si atat. “”Mintea mi-a deschis-o Stelian Negrea cu documentele pe care le-a prezentat”, este una din declaratiile de aseara ale presedintelui Romaniei referitoare la anchetele mele. Daca anchetele mele “i-ar fi deschis mintea” premierului Victor Ponta, care trebuie sa recupereze un prejudiciu pentru statul roman de 60 milioane euro de la Antenele lui Voiculescu Dan in dosarul in care acesta a fost condamnat, m-as fi simtit la fel de onorat.
Nu sunt consultant politic pentru nici una din taberele politice care-si disputa Puterea ci sunt doar un jurnalist freelancer de investigatii, motiv pentru care am si facut anchetele despre car v-am vorbit. Postez si articole de opinie pe voxpublica.net pentru ca ma pasioneaza scena politica romaneasca dar si pentru ca am terminat Facultatea de Stiinte Politice si Administrative.
Eu nu l-am acuzat cu nimic pe Catalin Tolontan ci zecile de documente pe care le-am prezentat (pe care le puteti consulta public fiecare dintre dumneavoastra pe pagina mea de Facebook si in curand si pe voxpublica.net unde sunt publicate si anchetele respective) au devoaltat o stare de fapt, o realitate de netagaduit: a semnat imprumuturi de sute de mii de dolari de la firma Crescent a Securitatii lui Nicolae Ceausescu al carei reprezentant in Romania era Voiculescu Dan, mogulul media care detinea inclusiv ziarul de sport unde a activat si unde activeaza si acum Catalin Tolontan.
Intr-o convorbire telefonica pe care am purtat-o cu Catalin Tolontan, initiata de acesta, mi-a balmajit ca nu stia cine era firma Crescent la vremea respectiva cand a semnat documentele de imprumut, imprumut care a fost convertit in actiuni ale Crescent la Gazeta Spoturilor, si nici nu parea ca ar fi vreo problema morala sau de orice alta natura pentru el ca ar fi semnat respectivele documente. Daca Catalin Tolontan sustine ca mint sa spuna public si aducem alte dovezi.
Acelasi Catalin Tolontan a afisat in permanenta o atitudine rezervata si distant fata de Voiculescu Dan insa in realitate ca administrator unic al Convergent Media SRL, firma care editeaza Gazeta Sporturilor si http://www.gsp.ro, a semnat zeci de hartii cu formula “Am luat la cunostinta” in subsolul unor pagini unde tronau semnaturile membrilor familiei Voiculescu Dan dar si a celor mai important interpusi ai acesteia de la Mihai Lazar pana la Anca Raluca Gheorghe sau Sorin Pantis, si el condamnat la 8 ani de inchisoare cu executare in dosarul ICA alaturi de Voiculescu Dan. Sa nu fi stiut Catalin Tolontan ca toti acesti interpusi ai lui Voiculescu Dan au fost angajati pe vremuri la Securitatea lui Nicolae Ceausescu, ba chiar unii dintre ei au fost chiar sefii directi ai lui Voiculescu Dan? Chiar asa nu circula deloc informatia fie ea si informala?
In schimb Catalin Tolontan admite in convorbirea telefonica pe care am avut-o ca a manipulat/exagerat in 2011 cand a scris intr-un mod manipulatoriu despre dezvaluirile mele legate de practicile de santaj din trustul Intact. Practic atunci ma punea pe acelasi palier pe mine cu Codru Seres, condamnat ulterior la 4 ani de inchisoare cu executare intr-un dosar legat de prejudicierea Hidroelectrica. Acelasi Catalin Tolontan, sustine ca si eu am lucrat la Voiculescu Dan. Si am negat eu vreodata, m-am disociat de vreun rand scris acolo? Cu o gigantica exceptie: cand a incercat sa ma trasforme in sluga lui personala, in ziargiul-lacheu, eu am decis sa strang probe – ca de aceea ma numesc jurnalist – si sa imi dau demisia si sa fac publice practicile de santaj din Antenele lui Voiculescu Dan. Culmea este ca procurorii DNA au deschis ulterior doua dosare de santaj la adresa lui Voiculescu Dan si a trustului sau media. Santajul draga Catalin Tolontan este o infractiune grava, o privatiune la adresa libertatii persoanei si nu o simpla fapta de coruptie.
Oare Catalin Tolontan a mers pe varfuri pe culoarele imperiului media al lui Voiculescu Dan de cand lucreaza acolo de mai bine de 10 ani de n-a aflat/n-a auzit de macar o singura practica de santaj facuta cu acordul sau cu acceptul lui Voiculescu Dan, de care in permanenta se delimiteaza in public?
Pentru toti ceilalti care ii tot luati apararea lui Catalin Tolontan, mai bine l-ati indruma sa-si asume trecutul si nu sa tot sariti in carca mea si sa ma acuzati de toate bazaconiile dupa care sa va laudati la o bere cu Catalin Tolontan sau cu alti amici de-ai sai cu “Ai vazut ce i-am tras-o lui Negrea?”. Documentele pe care le-a semnat acesta nu pot fi sterse/reinterpretate de opiniile voastre si nici de invectivele pe care mi le adresati. Documentele au fost publice si sunt in continuare accesibile oricui are ochi sa citeasca.
Demersul meu nu e indreptat impotriva unei persoane pe numele ei Catalin Tolontan si nici a unui mogul media Voiculescu Dan ci impotriva unor practici nesanatoase din presa romaneasca si a unor finantari extreme de dubioase de care au beneficiat unele institutii media. Demersul meu nu este nici pentru a servi intereselor politice ale unora si altora care se incaiera pe scena politica.
Fiecare poate sa foloseasca dezvaluirile mele cum isi doreste ca de aceea le-am facut publice: cand sunt publice inseamna ca publicul are acces nestingherit la ele si le interpreteaza cum crede de cuviinta.

Written by steliannegrea

August 21, 2014 la 12:52 pm

Publicat în Uncategorized

Lasă un răspuns

