Steliante – Enemy of the state

Enemy of the state

Povestea inutilei benzi de circulatie pentru biciclisti de pe Calea Victoriei, o oda inchinata dictaturii hipsterului galagios si verde in cerul gurii

leave a comment »

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/povestea-inutilei-benzi-de-circulatie-pentru-biciclisti-de-pe-calea-victoriei-o-oda-inchinata-dictaturii-hipsterului-galagios-si-verde-in-cerul-gurii-111162.html

Orice deplasare pe Calea Victoriei la ceas de seara mai ales e un calvar pentru mii de soferi. Toti vin in principal dupa o zi de munca unde au mai produs valoare adaugata din care statul roman sa-si extraga venituri prin taxe si impozite astfel incat, la un moment dat, un politician sa decida ca e nevoie de o pista de biciclete cat o banda de circulatie pe Calea Victoriei, unde mai raman doua benzi si de cele mai multe ori o singura banda pentru mii de masini zilnic. Am inteles perioada de aur a hipsterismului galagios din Romania in urma careia s-a construit si aceasta pista de biciclete pe care circula un bicliclist la sfert de ora cu o atitudine mai sfidatoare decat a unei intretinute intr-un 4×4 maiestuos insa daca tot democratia e dictatura majoritatii de ce nu se aplica si pe Calea Victoriei? Au ajuns cumva biciclistii vreo minoritate cu puteri supranaturale care sta cu bicla pe gatul majoritatii aflate la volan dar si pe gatul unor politicieni nedoritori de zarva?

Calea Victoriei a ajuns exemplul clasic de oda inchinata de o mana de politicieni fricosi unor hipsteri galagiosi si verzi in cerul gurii care acum nici nu mai trebuie sa iasa in strada asa cum o faceau in trecut ci doar sa ameninte ca o vor face si gata solicitarea lor e servita. Ce rost are ca pentru o mana de cativa biciclisti pe zi s-a gatuit circulatia pe Calea Victoriei si mii de soferi, fie in masinile personale fie in cele de serviciu, isi rod unghiile nervosi si injura pe infundate pe cele doua benzi care le-au mai ramas. Dar stai daca se mai parcheaza vreo duduita cu 4×4-ul ei maiestuos sau daca te nimeresti in fata hotelului Radisson toti soferii se inghesuie pe o singura banda din trei posibile. Nu exista placere mai mare si momente mai sublime in trafic ca acesta: dupa o zi de munca sau in plina intarziere catre o intalnire sau doar la o livrare a unui pachet pentru un client tafnos sa vezi cum traficul se ingusteaza zi de zi pe o singura banda iar in stanga un biciclist, probabil fara job, fara prea mari batai de cap, care sta inca cu parintii, sau pur si simplu caruia ii place sa ajunga la munca duhnind a transpiratie, da agale la pedale cu aroganta celui cu bilet la clasa intai a avionului inainte de a trage cortina care-l desparte implacabil de restul puturosilor inghesuiti de la clasa a doua.

Ce-i pasa biciclistului? A facut scandal la momentul oportun, a spus ca e poluare in oras, ca masinile polueaza, ca Primaria si Guvernul nu sunt atente la nevoile acestei minoritati si ca prea putin piste pentru biciclete. I-au mai venit doua-trei ONG-uri verzi in ajutor ca deh e la supermoda si e supercool si in plus trezesti emotia la sponsori si gata calvarul nostru al celorlalti din banii carora s-a construit si pista lor de biciclete si care am fost prea ocupati, scarbiti, neincrezatori si nedoritori de galagie atunci cand aproape pe nevazute Primaria a cedat biciclistilor si le-a facut o ditamai banda de circulatie ca recunoastere a importantei si a rolului pe care aceasta nisa a marii familii a panicarzilor verzi o are in societatea romaneasca.

Primaria Generala dar si cele de sector nu sunt la primul si singurul tratament discriminatoriu biciclisti versus alte comunitati: soferi, pietoni etc Au cheltuit zeci de milioane de euro pe acele benzi pentru acele piste de biciclete prin aplicarea acelei vopsele galbene pe trotuare in principal din care acum n-a mai ramas decat o vaga amintire. E drept a fost si o modalitate fabuloasa de a incasa niste comisioane insa nici biciclistii si nimeni altcineva n-au tras la raspundere cu fermitate autoritatile locale pentru uriasa risipa de bani publici pentru un moft care s-a dezlipit repete de trotuare.

Calea Victoriei este o zona comerciala aproape moarta dovada stau atat vanzarile magazinelor amplasate pe aceasta artera dar si aspectul exterior al unora dintre acestea iar pista de biciclete poate fi interpretata ca o prima incercare de a transforma intr-o zona pietonala. E un moft pe care nu ni-l putem permite pentru ca Bucurestiul – iar down townul sau nu face excepttie – e un oras inghesuit desenat in 50 de ani de comunism pentru o armata de sclavi fara vreo aspiratie spre prosperitate in care masinile erau apanajul nomenclaturii rosii.

Numai ca acum o alta nomenclatura cea verde si-a revendicat deocamdata victoria pe Calea Victoriei gasindu-si o banda pe care sa circule cum o facea pe vremuri nomenclatura rosie prin centrul Bucurestiului: singura, nestingherita, in voie si in ciuda celorlalti care se inghesuie pe doua, pardon chiar o singura banda cand se intorc de la munca sau se duc la intalniri in oras sau fac tot felul de comisoane.

Acum daca e sa ne distram pe partea de ecologie: cate noxe fac biciclistii versus ceilalti care ne inghesuim in propriile automobile umili pe langa banda nomenclaturii verzi sa ne gandim ca surprusul de transpiratie duce la un consum mai mare de detergent, de apa menajera si alte acareturi, toate puse in balanta cu noxele auto pot duce la rezultate suprinzatoare insa asertiunile mele n-au valoare stiintifica. Pe de alta parte mii de masini taraindu-se in primele viteze de la un capat pana la celalalt al Caii Victoriei aduc mai multe noxe decat unele care merg cu o viteza constanta de oras. Iar daca in infinita lor intelepciune Primariile generala si cele de sector dupa vuietul amenintator al biciclistilor ca n-au destule benzi s-au gandit ca reduc traficul pe Calea Victoriei doar prin simpla amenintare a soferilor ca aceasta artera s-a ingustat si deci faci mai mult timp si ar fi de ocolit pe viitor, please think again and reevaluate the whole situation.

Anunțuri

Written by steliannegrea

Ianuarie 29, 2015 la 11:18 am

Publicat în Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: