Steliante – Enemy of the state

Enemy of the state

Radiografia unui linșaj mediatic executat de deontologii de la Revista 22

leave a comment »

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/radiografia-unui-linsaj-mediatic-executat-de-deontologii-de-la-revista-22-116073.html

Linșajul mediatic este un concept vag dar extrem de prezent pe buzele tuturor deontologilor din mass-media mai ales a celor de dreapta în lupta lor, în principal, cu ziargii de la Antena 3. Au curs râuri de cerneală și s-au distrus casete video cu zeci de ore de înregistrări legate de bătăliile mediatice în dezbateri interminabile legate de cine și câtă dreptate are și mai ales ce sancțiuni trebuie aplicate și de către cine.

Personal am fost supus atât eu dar și soția mea unor linșaje mediatice sub diferite forme atât de către ziargii de la Antena 3 din cauza faptului că le-am dezvăluit practicile de șantaj editorial pe vremea cât am fost șef al departamentului de investigatii din trustul Intact. M-au dat în judecată, am câștigat după cinci ani și acum trebuie să-mi plătească cheltuielile de judecată. A mai fost o situație cel puțin bizară când am dezvăluit contractele semnate de jurnalistul Cătălin Tolontan cu firma Crescent, a fostei Securități, și a sumelor colosale cu care acesta era plătit de Voiculescu Dan. Și atunci mi-au sărit o grămadă în cârcă, mai ales jurnaliști, să mă apostrofeze de ce nu-mi văd de viață.

Vineri după amiază mi s-a întâmplat pentru a treia oară să fiu supus unui linșaj mediatic de data aceasta executat de prestigioasa publicație Revista 22 în a cărui ediție online a apărut un comunicat de presă al unei asociații de ziariști AZIR în care se proferau acuzații mincinoase și calomnioase la adresa mea. După ce comunicatul fost publicat pe pagina de internet a revistei 22, internetul, Facebook-ul și televiziunile, de fapt una singura, Antena 3, au explodat preluând într-o majoritate covârșitoare doar acuzațiile mincinoase ce mi s-au adus.

Orice cod deontologic al jurnalistului îl obligă pe acesta ca să ia punctul de vedere al ambelor părți implicate (http://www.paginademedia.ro/2010/05/codul-deontologic-al-jurnalistului-elaborat-de-conventia-organizatiilor-de-media). “ În chestiunile despre care relatează, jurnalistul trebuie să facă eforturi pentru a prezenta punctele de vedere ale tuturor părţilor implicate”, se specifică expres la punctul 2.2.3 din Codul Deontologic al Jurnalistului elaborat de Convenția Organizațiilor Media.

Numai că jurnaliștii de la revista 22 nu au făcut acest lucru și au lansat în spațiul public respectivul comunicat de presă plin de acuzații mincinoase la adresa mea, făcând deja o declarație de intenție implicită în favoarea unei singure părți, a celei care aduce o acuză în spațiul public.

Singurii care m-au sunat să-mi ia un punct de vedere legat de acuzațiile mincinoase ce mi se aduceau au fost cei de la paginademedia.ro prin Petrișor Obae căruia i-am și pus la dispoziție un contract încheiat de mine cu AZIR pe baza căruia le-am adus o sumă importantă pentru congres și pe care șefimea de la această asociație a decis să-l rezilieze unilateral fără să-mi plătească un leu (http://www.paginademedia.ro/2016/03/stelian-negrea-acuzatii-dure-de-la-asociatia-ziaristilor-independenti-negrea-se-incurca-in-minciuni).

După ce am trimis personal o serie de emailuri către redacția Revistei 22 am reușit să obțin publicarea unui drept la replică la o zi distanță. Tardiv și inutil pentru că răul deja fusese făcut: opinia publică a fost informată de către această publicație ce se dorește respectabilă și unde scriu numai și numai membri de marcă ai intelighenției românești numai de punctul de vedere al unei singure părți. Prejudiciul imens de imagine pe care Revista 22 mi l-a creat mă determină să-i acționez în judecată.

Problema devine și mai spinoasă dar și ironică, și chiar are conotații de posibil conflict de interese dacă ne uităm că în paginile gazetei respective semnează în mod constant distinsa profesoară de jurnalism Brândușa Armanca, membru în conducerea AZIR, adică tocmai asociația care îmi aducea acuze. Nu știu ce rol a avut domnia sa în publicarea respectivei știri în Revista 22, poate conducerea de acolo va avea bunul simț să mă informeze, dacă nu vom afla în sala de judecată.

Ironic sau nu, chiar în același număr al Revistei 22 în care au publicat textul comunicatului de presă ce conținea acuzații mincinoase și calomnioase la adresa mea fără să-mi solicite măcar un punct de vedere dacă nu să ceară minime dovezi pentru susținerea respectivelor acuzații, profesoara de jurnalism Brândușa Armanca semna un articol al cărui titlu era “Linșajul mediatic sau execuția în piața publică” (. (http://revista22.ro/70252419/linajul-mediatic-sau-execuia-n-piaa-public.html). Evident că articolul tratează doar linșajul public de la Antena 3 și nicidecum cel la care m-a supus Revista 22.

“O scurtă definiție a linșajului mediatic o putem găsi la „Forţa Întune­ca­tă a Celei de-a Patra Puteri“ și descrie acest ritual ca „executarea în piaţă a inamicului public, după ce, în prealabil, acesta a fost de­clarat persona non grata şi «condamnat» de către «sentimentul public», fabricat artificial şi manipulator în laboratoarele instituţiilor me­dia“. Linșajul mediatic se produce în ab­sența celui executat simbolic, fiindcă, zice Cristoiu „refuzul de a prezenta și punctul de vedere al celui atacat e practică obișnuită la Antena 3, înlesnită de complicitatea CNA, ins­tituție putredă de PSD-ism“, susține cu multă emfază doamna profesor de jurnalism, Brândușa Armanca.

 

Săptămâna viitoare voi începe demersurile pentru lansarea unei acțiuni în Justiție împotriva revistei 22 dar și a celor de la AZIR, poate și a celor de la Antena 3 care trebuie să-mi plătească cheltuieli de judecată pentru procesul pe care l-au pierdut cu mine. Va fi o dublă bucurie pentru mine pentru că voi avea posibilitatea să îi iau și eu în sfârșit niște bani verosului multimiliardar dar și filantrop George Soros, cel care a finanțat consistent Grupul pentru Dialog Social cel care editează Revista 22.

Written by steliannegrea

Martie 5, 2016 la 5:33 pm

Publicat în Uncategorized

Lasă un răspuns

